Wygląda na to, że filmy od A24 staną się jeszcze dziwniejsze. Nie możemy się doczekać.
Internetowa sensacja znana jako The Backrooms otrzyma pełnoprawną adaptację filmową, przy udziale Kane’a Parsonsa – 17-latka znanego z kręcenia krótkich horrorów, które na jego kanale YouTube, po roku od początku serii, stały się viralem.
Pomysły młodego filmowca zostaną zaadaptowane na pełnometrażowy film fabularny przez A24, niezależnego dystrybutora filmowego znanego z wydawania filmów łamiących normy tradycyjnego kina. Niektóre z ich kultowych już horrorów to „Hereditary”, „Lighthouse”, „Saint Maud”, „X”, czy „Men”.
Parsonsowi pomoże kilku doświadczonych producentów, w tym Shawn Levy i James Wan. Scenariusz napisze Roberto Patino, który wcześniej pracował przy „Westworld”, „Sons of Anarchy”, „Prime Suspect” i „Cut Bank”.
Pomysł The Backrooms, czyli zaplecza, narodził się w 2019 roku wraz z postem anonimowego użytkownika na 4chan, internetowym forum dyskusyjnym. The Backrooms to alternatywny wymiar składający się z niekończących się korytarzy i pokoi, z wiecznie buczącymi świetlówkami, bladożółtymi tapetami i starym dywanem. Są w większości puste i z rzadko pojawiającymi się przedmiotami codziennego użytku, które w zapleczowym otoczeniu wydają się złowieszcze, a niezidentyfikowane stworzenia wędrują po korytarzach.
Od tego czasu pomysł mocno się rozwinął – krótkie historie i filmy były publikowane na różnych witrynach przez coraz większą liczbę użytkowników, a niezależni developerzy stworzyli kilka krótkich gier wideo opartych na idei backrooms. Jednak najbardziej kultową i w pełni dopracowaną wersją „zaplecza” jest seria YouTube stworzona przez Kane Pixels, która zrodziła szesnaście filmów o łącznej długości ponad 100 minut horroru w stylu found footage. Seria zaczyna się od tego, że młody kamerzysta zostaje przeniesiony do alternatywnego wymiaru podczas kręcenia niskobudżetowego horroru ze swoimi przyjaciółmi.
Film nie ma jeszcze oficjalnego tytułu ani daty premiery, ale na pewno będziemy śledzić doniesienia o tym projekcie.