Screenshot z oficjalnego zwiastuna „The Monkey”

Uprawnione instytucje religijne mogą złożyć wniosek o wyświetlanie najnowszego filmu opartego na prozie Stephena Kinga.

Zgodnie z najnowszym komunikatem prasowym „Po raz pierwszy w historii NEON przekazuje dzieło Osgooda Perkinsa The Monkey wszystkim dzieciom bożym, umożliwiając jego wyświetlanie w kościołach w całym kraju równolegle z kinami”. To nie żart – uprawnione instytucje religijne mogą składać wnioski za pośrednictwem strony internetowej God’s Bowling Strikes Tonight. Na premierze filmu Perkins wyjaśnił, że wybrał taką nazwę, bo usłyszał, że w przypadku jednoczesnej śmierci wielu osób mówi się „dziś wieczorem boskie kręgle uderzają”.

Nagłówek strony internetowej głosi: „Podziel się darem The Monkey ze swoją kongregacją”. Poniżej widnieje cytat z Biblii, z Księgi Objawienia 6:8:

A oto koń blady, a który siedział na nim, imię jemu Śmierć, a piekło szło za nim, i dana mu jest moc nad czterema częściami ziemi, zabijać mieczem, głodem i śmiercią, i przez bestyje ziemskie.

Następnie zamieszczono przesłanie:

Po raz pierwszy od stworzenia wielkiej ziemi Bożej, film pełnometrażowy jest dostępny do wyświetlania w kościołach równocześnie z multipleksami w całej Ameryce. Chwała Panu za ten dar od Bogów Filmowych; i Osgoodowi Perkinsowi za napełnienie naszych serc tym darem na zielonej ziemi Bożej. Zjednoczcie swoją kongregację i podzielcie się tym świętym darem życia; wyświetlcie The Monkey i kliknijcie poniżej.

Po kliknięciu przycisku składania wniosku pojawiają się trzy pytania. Pierwsze brzmi:

Dlaczego wasza kongregacja powinna dostąpić błogosławieństwa oglądania daru The Monkey?

Drugie dotyczy tego, czy zbawienie pochodzi z wiary, czy z filmu. Trzecie pyta:

Jaki jest największy ze wszystkich grzechów?

Na to pytanie dostępna jest tylko jedna odpowiedź: „Korzystanie z telefonu w kinie”.

Formularz nie wymaga jednak podania żadnych danych kontaktowych. Prawdopodobne jest więc, że – jeśli już – NEON zorganizuje pokazy w wybranych kościołach i katedrach.

Marketingowi weterani

NEON zasłynęło z nietypowych i często błyskotliwych kampanii marketingowych, czego przykładem było stopniowe wprowadzanie na rynek Longlegs, poprzedniego filmu studia autorstwa Oza Perkinsa. The Monkey nie jest wyjątkiem, czego dowodzi ta najnowsza akcja. Co więcej, zwiastun The Monkey stał się najczęściej oglądanym trailerem niezależnego horroru w historii. Komunikat prasowy informuje:

Rekordowa premiera zwiastuna ugruntowała pozycję The Monkey jako tegorocznego horroru, którego nie można przegapić. W ciągu tygodnia od premiery pełnometrażowy zwiastun nadchodzącego horroru Perkinsa osiągnął status najczęściej oglądanego zwiastuna niezależnego horroru w historii. Wyczekiwana adaptacja opowiadania Stephena Kinga zgromadziła ponad 43 miliony wyświetleń na świecie w pierwszej dobie od publikacji. W ciągu trzech dni liczba ta przekroczyła 100 milionów, osiągając dotychczas 109 milionów wyświetleń na wszystkich platformach.

 

The Monkey to drugi – po sukcesie kasowym Longlegs – film Perkinsa dystrybuowany przez NEON. Studio ponownie połączy siły ze scenarzystą/reżyserem przy wydaniu jego kolejnego projektu Keeper w październiku 2025 r. The Monkey trafi do kin (i kościołów) 21 lutego 2025 r.

W obsadzie znaleźli się Theo James, Tatiana Maslany, Christian Convery, Colin O’Brien, Rohan Campbell, Sarah Levy i Elijah Wood. Za produkcję odpowiadają: James Wan (Obecność, Piła) i Michael Clear z Atomic Monster, Dave Caplan (Babylon) z C2 Motion Picture Group, Brian Kavanaugh-Jones (Naznaczony) z Range Select oraz Chris Ferguson (Longlegs, Laleczka Chucky) z Odd Fellows. Film sfinansowało C2.